BECAUSE WEARING YOUNG DESIGNERS: FLAVIA LA ROCCA

I create clothes that lend themselves to the fashion game, in a responsible, dynamic, contemporary way.”

“Creo abiti che si prestano al gioco della moda, in maniera responsabile, dinamica e contemporanea.”

 

Flavialarocca

 

Roman by birth, adopted Milan, passion for fashion crowned by a degree in Science of Fashion and Costume. Flavia La Rocca, before becoming a fashion designer, she worked as a press officer of famous names, from Blumarine to Valentino passing through Vivienne Westwood till Prada, having the time to become aware of her skills, ready to take flight on the international catwalks with the brand that bears his name. Flavia has at heart the woman and her many changes of clothes according to circumstance and the mood.

Dresses modular and interchangeable which, thanks to hidden hinges, offering different looks. Practicality is synonymous with elegance and an outfit “from office" to switch easily to a dress "from cocktail" with the ability to alternate it with a crop top and a mini skirt. A simple fashion from a geometric cut, in fact, each piece of the look is placed in a clutch, so the practicality minimalist adds minimal volume, useful both in the closet both in suitcase.

A stylist that taking care of every detail of her collections manages to produce  a functional  and eco-friendly design, at the same time: the clothes are made with fabrics created from Newlife ™, a process entirely made in Italy, with certified traceability, which uses a model of cutting-edge technology only able to convert the plastic bottles in a wire high performance from the point of view of aesthetic, functional and sustainable. In particular, the use of Newlife ™, allows the saving of 60% of energy, 32% of  CO2 and 94% in terms of water.

Not surprisingly, then, the multitude of projects in which Flavia La Rocca is called to participate, as Master & the Muses of Amber Valletta, The Talents Night and Wowcracy, the first site where to buy in preview the collections of emerging designers, allowing them to start the production of the collection itself.

PERCHÉ INDOSSARE GIOVANI STILISTI: FLAVIA LA ROCCA

Romana di nascita, milanese d’adozione, la passione per la moda coronata dalla laurea in Scienza della Moda e del Costume. Flavia La Rocca, prima di diventare stilista, ha lavorato come addetta stampa di importanti firme, da Blumarine a Valentino passando per Vivienne Westwood fino a Prada, avendo il tempo di prendere coscienza delle proprie abilità, pronta a spiccare il volo sulle passerelle internazionali con il brand che porta il suo nome. Flavia ha a cuore la donna e i suoi molteplici cambiamenti d’abito in base alla circostanza e all’umore. Abiti modulari ed interscambiabili che, grazie a cerniere nascoste, propongono diversi look. La praticità è sinonimo di eleganza e da un outfit “da ufficio” si passa con facilità ad un abito “da cocktail” con la possibilità di alternarlo ad un crop top e una gonna mini. Una moda semplice dal taglio geometrico, infatti, ogni capo del look è riposto in una clutch, così alla praticità minimalista si aggiunge il minimo volume, utile sia nell’armadio sia in valigia.

Una stilista che curando ogni dettaglio delle proprie collezioni riesce a produrre un design funzionale e allo stesso tempo ecologico: i capi sono realizzati con tessuti nati dalla Newlife ™, un processo interamente realizzato in Italia, con tracciabilità certificata, che utilizza un modello di avanguardia tecnologica unica in grado di convertire le bottiglie di plastica in un filo ad alte prestazioni dal punto di vista estetico, funzionale e sostenibile. In particolare, l'uso di Newlife ™, permette il risparmio del 60% di energia, del 32% di emissioni di CO2  e del 94% in termini di acqua.

Non sorprende, quindi, la moltitudine di progetti a cui Flavia La Rocca è chiamata a partecipare, come Master & Muse di Amber Valletta, The Talents Night e Wowcracy, il primo sito dove acquistare in anteprima le collezioni degli stilisti emergenti, permettendo loro di avviare la produzione della collezione stessa. 

 

© Barbara per Because The Style

 

 

Photocredits

The Folded Looks by flavialarocca AW14 

 

 

Sharing is caring !